Bankkártya Konfliktus II. – Gránit Bank

Az előző cikkemben leírtam kb micsoda galibába kerültem, mikor elhagytam a kártyámat egy héttel a Portugál utam előtt. Napok óta nézegetem mi a megoldás. Felhívtam több bankot (CIB, K&H, Erste), de mindenhol 2 hét volt a kártya gyártási idejéből adódó átfutási idő. A bankok többsége azt mondta, hogy erre bizony nincs megoldás. Más banknál sem lesz ez másképp… Persze tévedtek / hazudtak.

OTP

Az OTP-hez nem mentem be végül. Lehet, hogy van 3 napos kártyakészítésre lehetőség náluk (úgy tudom van), viszont az összes bankfiók amit láttam 16 órakor zár be. Köszi OTP, az átlag halandó 16:20-ig dolgozik, és nem szeretne szabadságot kivenni azért, hogy nálatok ücsörögjön… Telefonon folyamatosan csak várakoztattak, szóval végül ráuntam és küldtem nekik egy emailt, amire 4 nap után válaszoltak. Így zajlott le a beszélgetés:

,,Jó napot kívánok! Érdeklődni szeretnék, hogy mi az a legrövidebb időintervallum, amennyi idő alatt egy
bankkártyát képesek lennének kiállítani. Nekem ugyanis sajnos elveszett a bankkártyám és jövőhéten szükségem
lenne egy másikra, amivel európán belül tudok fizetni/pénzt felvenni. Jelenleg másik banknál tevékenykedem (tehát számlát is kell nyitnom, nem tudom ennek van-e átfutása). Emellett arról szeretnék információt kérni, hogy
nagyságrendileg milyen összeggel (sürgősségi felár, számlanyitási díj, esetleges megszüntetési díj, ha majd kilépek, havidíj) kellene számolnom. Ismétlem nem szükséges pontosan, csak nagyságrendileg. Üdvözlettel …”

Erre jött az elmés válasz…

,,Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönettel vettük bankunkhoz küldött levelét.

Tekintettel arra, hogy e-mail üzenet alapján Ügyfeleink beazonosításra nincs lehetőségünk, ezért – bankbiztonsági okokból – nem nyújtunk felvilágosítást a szerződések, a számla és a konkrét tranzakciók adatairól, illetve, megbízásokat és adatmódosításra vonatkozó kéréseket nem áll módunkban feldolgozni, valamint arról tájékoztatást nyújtani.

Kérjük ezért, hogy levelében jelzett esettel kapcsolatban szíveskedjen Bankkártya Help Desk vonalunkon munkatársainkkal felvenni a kapcsolatot. Bankkártya Help Desk vonalunk a nap 24 órájában érhető Budapestről, illetve bármely mobilhálózatról a (20,30,70) 366-60-00 telefonszámon.

Emellett bármelyik bankfiókunkban is kérheti munkatársaink segítségét, személyesen…”. 

Ez került 4 napjába az OTP-nek? Tényleg?! Végül úgy döntöttem, hogy nem szeretnék olyan bankkal szerződést kötni, ahol fogyatékosok, de legalábbis funkcionális analfabéták dolgoznak. Gyorsan elengedtem ezt az opciót.

Gránit Bank

A kétségbeesett keresgélés során szembejött egy megoldás. Létezik egy most magát Digitális Bankként hirdető cég, egy minibank. Igazából fogalmam sincs, hogy megbízható-e, szerintem egyik bank sem az. Úgy találtam meg, hogy van egy kártyájuk, ami azonnal (számlanyitás után) átvehető. Ez igencsak jól hangzik. Felhívtam őket, és még csak nem is várakoztattak fél órát. Pozitív. Elég gördülékenyen folyt a telefonbeszélgetés, a srác minden kérdésemre tudott értelmesen válaszolni (ez tényleg ritka ám). Egyébként csak két fiókjuk van, amiből az egyik a Westendben található, ami egy vidékinek komoly probléma lehet, nekem nem.

Nem tudom említettem-e már, de nem bízom a bankokban, nagyon nem. Úgy kezdtem, hogy elolvastam a véleményeket Facebookon, elég vegyesek… Van aki szerint ez a legjobb megoldás, van aki szerint itt nincs biztonságban a pénzed. Franc se tudja ebből mennyi a hamisított értékelés. Amit szintén láttam, hogy az utazómajmon megjelent egy kétségtelenül fizetett cikk, ami az egekig dicséri a gránit bank platinium kártyáját. Én még nem vagyok ekkora nagy ember, szóval a saját tapasztalataimat fogom leírni, nem a marketing bullshitet.

Ügyintézés

A Gránit Bank Westendben lévő fiókja 18 óráig tart nyitva. Mikor én mentem, gyakorlatilag nem volt sor. Egy embert kellett megvárnom, de azt hiszem ez normális. Két hölgy dolgozott a bankban, én a jobboldalihoz kerültem. Mondanám, hogy rendkívül segítőkész volt, de nem ez a helyes kifejezés: túlbuzgó, ez a megfelelő szó. Nagyon nehéz volt választani a bank csomagjai és kártyái közül. Valójában túl sok a hasonlóság a csomagok közt, és a hölgy sem éppen jól magyarázta különbségeket. Mindegy, megszületett az eredmény (Gránit Sztár Számlacsomag).

A szerződést természeten elrontották, majd tollal kellett átjavítani, mert a bankban lévő egy szem nyomtató is csütörtököt mondott. Ezt azért nem tudom mire vélni. Viszont összességében sokkal gyorsabb volt az ügyintézés a megszokottnál, és nem akartak 36 életbiztosítást, meg hitelkártyát rám sózni, ami csúcs!

CIB vs. Gránit

Rendeltem egy ilyen MOST kártyát, amit tényleg azonnal odaadnak és 24 órával később már működik. Egyébként a Platinum kártyájuk (amit plusz 10.000Ftért lehet 3 napos gyártási idővel is kérni) egy az egyben megegyezik a CIB által nyújtott Master Card Gold kártyával. Csupán annyi a különbség, hogy ami ott 23.000Ft, az itt 13.000ért a tiéd. Nem kis különbség. Ezenkívül a Gránit banknál 4x ingyenesen vehetsz fel pénzt itthon (bármelyik hazai ATM-ből) és ezentúl 2x külföldön (ez azért nem rossz). A CIB-nél ehelyett annyit tudtak megszülni, hogy soron kívül mehetsz be ügyet intézni, ha Gold kártyád van… WOW! Soron kívül fogom visszaváltani, amint megjött :))

Ami első ránézésre egyértelműen kiderül a véleményekből, hogy a Gránit által nyújtott internetbank és a mobilalkalmazás is silány. Ez tényleg igaz, én ilyen alkalmazást nem publikálnék a Play Store-ba. A CIB-nél legalább az új mobil alkalmazás jó… (az internet bank ott is borzasztó, de a mobil app tényleg jó). Könnyen használható, szép, stabil. Ebből a Gránit által nyújtott mobil alkalmazásra egyik sem illik. Azt gondolom kellemetlen egy magát elektronikus bankként hirdető cégnek ilyen App-pal jelen lenni a piacon.

Végeredményben

A legjobb hír, hogy megoldódott a kártya problémám! Ez a Most kártya tényleg örvendetes. Ha viszont visszajövök és több időm lesz, kicsit rendet kell tennem banki fronton, mert ez így már követhetetlen. Amit tervezek, hogy visszaadom a Most kártyát és rendelek náluk egy Platiniumot, ami tényleg jó üzletnek tűnik (pláne ha utazol 2 hónapnál nem hosszabb időszakokat).

Visszaadom a CIB-es Gold kártyát, és megvárom, míg küldenek nekem egy új Visa kártyát, olyat, amit eddig is használtam, mert a Gold kártya horror drága. Ezután lemondok minden biztosítást, meg extra marhaságot a CIB-nél kötöttem, de jár a Gránit bankos Platinium kártya mellé. Ugyanúgy a CIB-nél fogom tartani a pénzem (na nem mintha olyan sok lenne), mert komolyabb, mint a Gránit bank, illetve mert ott nem számítanak fel utalási költséget – ezért cserébe van számlavezetési díj, ami a Gránitnál nincs –.   Illetve megtartom az egyébként imádott elektronikus kártyámat a CIB-nél, amivel nem lehet semmi mást csinálni, csak online vásárolni (ez brutál hasznos), viszont ezt egy virtuális számláról, amin akkor van pénz, amikor átvezeted rá.

Na ezek voltak az én eddigi tapasztalataim, lassan minden készen áll az utazásra. Ha tetszett a cikk, kövessetek vagy osszátok meg Facebookon. Sziasztok!

You may also like...