Olcsó utazás Thaiföldön, menjünk Chiang Mai-ba!

Már röviden írtam arról, milyen szuper dolgunk is volt Chiang Mai-ban, ahova gyakorlatilag a repjegy olcsón kijött a fővárosból, a szállásért fizetnünk sem kellett, és egyébként is minden olcsóbb volt, mint bárhol, ahol addig jártam. Viszont az még semmi, hogy olcsó, de rettentő szép is ez a város. A következőkben bemutatom mivel ütöttük el az időt.

Piac Chiang Mai-ban

Vasárnap érkeztünk meg Chiang Mai-ba, ami hétvégére hatalmas piaccá alakul át, legfőképp az esti órákban. Ha szuvenírt szeretnénk venni, magunknak vagy családunk részére, ezt mindenképp itt érdemes megtenni. Festmények pár ezer forinttért, táskák pár száz forinttért, kismillió dolog, és minden abszolút alkuképes. A piac akkora volt, hogy bő két órát csatangolhatsz benne egy irányban. Rengeteg az ember, de éjszaka ez elég hangulatos. A szélein, illetve a centrumban streetfood is fellelhető, egyébként többségében kézműves termékekkel, ruhákkal és persze kínai vackokkal lesz tele.

chiangmai-piac

Városnézés, templomok minden mennyiségben

Másnap arra jutottunk bérelünk bringát és oda-vissza bejárjuk a várost. Chiang Mai könnyen lehet találni kölcsönzőt. A nálunk leselejtezett csepel bringáknál is valamivel szerényebb gépeket kaptunk, viszont egy napra került nagyjából 300Ft-ba, és gurult. Chiang Mai-ban egyébként ugyanolyan hőség volt, mint Bangkok utcáin, ezért a biciklizés szerintem az egyetlen értelmes megfejtés a városnézésre.

Itt egyébként már egyáltalán nem vészes a forgalom. Nincsenek szűk utcák, az emberek figyelnek egymásnak, abszolút biztonságos a bringa. Viszont kérdés: mit nézzünk meg? Chiang Mai rendkívül jól el van látva templomokkal. Nagyjából 5 percenként le lehetne szállni, és megcsodálni egyet. A templomokba egyébként többnyire kötelező a zárt ruházat, de nem igazán ellenőrzik, a belépés pedig ingyenes. Nem jártunk minden templomban, de azt a párat sem fogom végig sorolni, csak a kedvencemről ejtenék egy gondolatot.

piramis-templom

A képen szereplő, piramis szerű templom a Wat Chedi Luang. Már a neve is rémisztő, de nem ez a valódi érdekessége, hanem, hogy nem tudni pontosan mikor, és ki építette. A leírások többségében ez állt, 1700-ban már itt volt, 1500-ban már itt volt… A leírások szerint valamikor a 14. században kezdhették el építeni, és nagyjából száz évvel később fejezhették be. Egy királyuk álmodta meg az épületet, az apja végső nyughelyének, azonban nem sikerült befejeznie a nagy volumenű beruházást. Sajnos egy földrengésben megsérült a templom nagy része, de egyes oldalain még látszanak a csodálatos faragások, elefántok, amikkel díszítették.

A többi templomról csak képeket mutatok, de garantálom, hogy mind hihetetlen volt. Olyan is akadt, ami kőből volt faragva, olyan is, ami fából épült. Mind a legrészletesebb csipkés mintákkal díszítve.

A kismillió templom, és számtalan olcsó étterem mellett van egy hatalmas állatkert is a város szélén. A környéken több vízesés is található, ahol a helyiek fürdeni is szoktak, azonban ez inkább az esős hónapokban érdekes, márciusban már kezd drasztikusan csökkenni a vízállás.

Amennyiben több időt tervezünk eltölteni Thaiföldön, mert utazók vagyunk, itt érdemes Thai masszázs, vagy thai szakács tanfolyamot keresgélni, mert minden lényegesen olcsóbb, mint a főváros környékén. Ez az a hangulatos város, ahol el tudom képzelni, hogy egy utazó hónapokra itt ragad, mivel valóban olcsó és szép.