Élet a farmon – Boldog karácsonyt mindenkinek

Soha nem voltam az a figura, aki távol akarta tölteni a karácsonyt a családjától, vagy elutazna (családdal vagy anélkül) karácsonyozni. Azonban az idei év sok meglepetést tartogatott, és úgy éreztem a legalkalmasabb időpont Új Zéland felfedezésére, ha a születésnapom után indulok, és akkor bizony a karácsonyt is kint itt kell eltöltenem. De hogy kerültem egy farmra??!

The Farm

Szóval eléggé meg voltam lőve ezzel a karácsonnyal. Már önmagában a töltött káposzta mentes karácsony gondolata is megvisel, nem hogy mindezt még család nélkül. Ráadásul Új Zéland nem az a hely, ahol különösen éreznéd a Karácsony igazi szellemét, 25 fok van, nap mint nap egy új csodás strand tárul eléd, ami mellett valahogy nem jön az embernek, hogy karácsonyi dalokat dúdolgasson. Ezt az egész helyzetet úgy fogtam fel, hogy két nyárért cserébe két évet kell várni a következő karácsonyra.

Azért egy héttel karácsony előtt, már nézegettem a lehetőségeket, pláne mivel már a helyek többsége csurdultig volt. Akadtak azonban lehetőségek, de egyikben sem voltam igazán biztos. Több helyre is meghívtak “karácsonyozni”, de többnyire ezek ilyen kisebb családi társaságok voltak, ahol szerintem nem tudtam volna nem kínosan érezni magamat, ezentúl volt ahol dolgozni is kellett, volna, az meg milyen karácsony már. Aztán egyszer csak rátaláltam egy facebook bejegyzésre:

Innen már egyenes út vezetett a Farm-ra. Hozzáadtak az ultra menő karácsonyi facebook csoporthoz, ahol találtam valakit, aki “pont onnan” ment, ahol én bandáztam a karácsony előtti napokban és 23-án este meg is érkeztem a Farm-ra. Egyszerűen csodás volt!

Éppen vacsora közepére sikerült beesni. Már több olyan hostelben voltam, ahol van közös vacsora, és mindig nagyon megdobta a közösségi élményt. Mindenki egy helyen van, beszélget, ismerkedik, így könnyen és gyorsan be lehet illeszkedni. Nagyjából 10 perc volt eljutni valakiig, aki körbe vezetett, de addigra már sokat hallottam a Farmról, ahol a vendégek többsége ott ragad, nem kicsit, nagyon. Beszéltem egy sráccal, aki saját bevallása szerint annyira keveset látott egy év alatt Új Zélandból, hogy a környék kóbor kutyái több helyet jártak be, de nagyon jól érzi magát. A többség aki ide jött, a déli szigetre sem jutott el 🙂 De mi van itt, ami olyan jó?

Kezdjük ott, hogy ez tényleg egy farm, de akár valami amerikai vígjáték helyszíne is lehetne. Az asztal közepén egy félig süket, és nagyjából teljesen vak macska lakik, valaki szerint csak nagyon öreg. Hát nem tudom, amikor az asztalnál gitároztam odajött, mondták hogy igen nagyon szereti a zenét, majd mikor le akart ugrani az asztalról egyenest fejest ugrott a gitárnak, tényleg baromi öreg lehet már…  Van egy csirke aki házörző módjára jár körbe-körbe, egy csikó, akivel tegnap versenyt futott egy srác (nos, enyhén szólva nem sikerült lehagyni), van egyébként olyan 60 ló, megannyi tehén. Vannak ingyenes programok, reggel lehet tojást gyűjteni a reggeli elkészítéséhez, friss tejért pedig meg lehet fejni valamelyik tehenet, vagy ha nem érez hozzá erőt és bátorságot az ember, nyugodtan fel lehet kérni e nemes feladatra valakit. Szerintem ez kb leírja a hely szellemét 🙂

A Farmnak olyan könyvtára van, hogy egyből találtam 5 könyvet, amit elolvasnék itt. Lehet horgász cuccot bérelni, mi lementünk ugyan pecázni, de senki nem fogott semmit (szerintem senkinek fogalma nem volt arról pontosan mit csinál), lehet kajakot bérelni, lovagolni, cross motort bérelni, elvileg van itt egy túra, egy csomó strand, szerintük röplabda pálya (azért a röpi háló ruha szárítóként is funkcionál), hosszú verandák, pingpong asztal, lemez lejátszó, gitár, mandolin (!) MINDEN!

Karácsony éjjel

Nagyjából 80 ember gyűlt össze a farmon (én vagyok itt az első magyar, haha). Hatalmas vacsorát rittyentettek össze azt hiszem a svéd lakosok. Majd ezekután kiderült, hogy sütöttek egy malacot is, biztos ami biztos, hogy mindenki jól lakjon (ez valahogy úgy lett beharangozva, hogy rengeteg vegán és vegetáriánus fogás közül lehet választani, ami remekül passzol a malac mellé). Millió sütemény, torta, kagyló, szóval a 15 dolláros karácsonyi vacsi nagyon megérte. Volt itt minden, ami finom és amit még soha nem ettem karácsonyra.

Volt titkos karácsonyi ajándékozás is, ami hááát 😀 Nem bánom, hogy nem vettem részt benne. Gondoltam rá, de mivel kb semmi nem fér be a hátizsákomba, lemondtam a dologról. Minden esetre 46-an vettek részt, és kívülről roppant vicces volt, hogy minden lány horgász felszerelést, minden srác szappant, meg pink rúzst húzott, egy 8 év körüli lány pedig ilyen vákumos kompressziós zacskót. Aztán 2 órán keresztül ment a cserebere. Remek karácsonyunk volt együtt. Totál mázlista vagyok, sikerült megtalálni a második legjobb helyet a karácsony eltöltésére, pedig nekem aztán vannak elvárásaim a szent estét illetően.

Másnap pedig közös röpi egy privát strandon, szörfözés (már annak, aki tud ilyen hatalmas hullámok közt szörfözni, és beszélgetés a parton. Hát nem éppen hóember építés, vagy család látogatás, de egyszer ezt is érdemes kipróbálni 🙂