5 érv, hogy Isztambulba utazzunk
Gondoltam hozok 5 okot arra, miért is érdemes Isztambulba ellátogatni. Általában mindenki az építészetet illetve a látványosságokat hozza fel ilyenkor. Az igazság azonban az, hogy hiába lehet látványos Dél Amerika, ha elérhetetlen a magyar pénztárcák számára.
1. ) Fapados járatok
Nem sok Ázsiai országba tudunk ennyire olcsón elutazni, mint Törökországba. Szezonon kívül akár már 18-20ezer forintból megjárhatjuk oda-vissza Isztambult. Szóval ide tényleg lehet olcsón utazni.
2. ) Vízum mentesség
EU-n belül utazgatva már lassan természetes, hogy nincsenek határok, de amint kilépünk Európából ez azért koránt sem ilyen triviális. Viszont Törökország vízummentes a magyar útlevéllel rendelkezők részére. Tehát egyszerű is ide jutni.
3. ) Török konyha
A török ételek gyakorlatilag mindenhol megtalálhatóak. Azonban a vállalkozó szellemű törökök minden országhoz alkalmazkodtak is az ízeket illetően. Isztambulban más ízű a Gyros, sőt … Számos dolog teljesen más. Mindenképp érdemes kipróbálni milyenek az eredeti török konyha. Tipp: a legtöbb Isztambuli étteremben – ha csak nem valami nagyon turista központban kívánunk étkezni – a török tea ingyenes.
4. ) A vallás
Erről már ódákat zengtem, pedig én nem vagyok kifejezetten vallás mániás. Kint a vallásosság, mecsetbe járás, napi többszöri imádkozás természetes. Az embereket összekovácsolja a hit. Az emberek nyitottabbak barátságosabbak egymással mint itthon – nálunk nem épp ez a kép alakult ki a törökökről, igaz? – . A szomszédos éttermek felszolgálói átjárnak egymáshoz. Beszélgetnek egymással vagy akár a másik étterem vendégeivel és nem azért, hogy átcsábítsák őket, hanem mert élvezik a társaságot.
5.) Marketing és vendéglátás
Na olcsó is volt, egyszerű is volt, feltehetőleg ettünk is egy jót, most ideje lenne tanulni valamit. Amit feltétlen el lehet tanulni a törököktől az a vendéglátás. A vendéglátás náluk nem áll meg annyiban, hogy az éttermek este kinyitnak és értelmetlen italakciókat hirdetnek. Minden élni akaró kocsma és étterem egy alkalmazottja beinvitál, hogy igyál valamit. Biztosít róla, hogy ez a legjobb választás és ezt a mentalitást az összes árus követni fogja. Mindent megpróbálnak eladni, és addig győzködnek míg meg nem veszed. Itt más a marketing.