St. Johann in Tirol

Szóval egy hétvégét töltöttem az osztrák Alpokban kifejezetten túrázás szempontjából. Azonban ha az ember eljut valahová, hiába csak túrázni megy rögtön észre veszi mennyi minden mást lehetne ott csinálni. Ilyen volt ez St. Johann-ban is.

alpen-apartman-st-johann

A szállás

Eredetileg szerettünk volna fent lakni a hegyen, de sors közbeszólt. Ezért lent laktunk Saint Johannban, a képen látható kúriában. Valójában St. Johann az a hely, ahol minden ház gyönyörű, minden ablak a hegyekre néz, és valószínűleg nem lehet rossz szobát foglalni.

A mi szállásunk honlapja itt található: Alpen Apartment. Érdekegessége, hogy egy osztrák nő volt a recepción, aki megérkezésünkkor még ki sem szálltunk az autóból, de már nyitotta is a ház ajtaját szigorúan népviseletben. Majd egy halom prospektussal látott el minket, közben tájékoztatott, hogy ő bizony mindenben a rendelkezésünkre áll. És egészen távozásunkig egyetlen egyszer sem láttuk a recepción. Tehát amikor szükség volt rá sosem kellett keresni, egyébként viszont olyan volt, mintha az egész ház csak a miénk lett volna. Csodálatos.

Legkedvezményesebb áron, tehát szezonon kívül az egy ágyas szoba €67 / éj. Ami azért két fő részére megfizethető. Pláne hogy van szauna is, medence is, ping-pong asztal, meg amire csak vágyunk. Nálunk nincsenek ilyen árak…

St. Johann városa

A város, vagy falu – ki tudja – kizárólag turizmusból él. Télen síparadicsom – ilyenkor a legborsosabbak az árak -, nyáron a túrázók székhelye, hiszen többek közt ott a Wilder Kaiser. Biztosan gyönyörű lehet télen, de én nem rajongom a túlzsúfolt helyekért, sem a mértéktelen pénzköltésért, ezért inkább szezonon kívül ajánlom. Nekem ilyenkor is módfelett tetszett.

saint-johann-in-tirol

Ez sem Magyarország, annyi szent. Minden ház, minden kert, minden telek pedáns tisztasággal tündököl. Minden fel van újítva, le van mázolva, ki van világítva. Olyan mintha egy tökéletes világba mennénk látogatóba. Persze hosszútávon talán a tökéletes világban is kijönnek a hibák. Egy hétvégére azonban tökéletes kikapcsolódás.

St. Johannban van egy remek felvonó is, ami a 600 méter körüli városból egészen 1700 méterig felvisz. A hegyen pedig egy kis vendéglátó helység vár minket, szintén népi ruhába öltöztetett pincérnőkkel. Egyébként az osztrákok a mai napig hordanak népi ruhát. De legalábbis azokban a falvakban, melyek a turizmusból élnek. Jó pár fiatal lányt láttam az utcán népviseletben és persze magassarkúban, szépek voltak!

Sokan vannak, akik nem tudják hova menjenek mit csináljanak a hosszú hétvégéiken. Méreg drága wellness fürdőkbe mennek itthon, vagy éppen csak otthon maradnak a TV-vel beszélgetni. Azt ajánlom keressék fel ezt a helyet. Itt minden van hegyek, szauna, dísztér – mondjuk TV csak németül -.

ekszeresz-a-munkaban

A város este

Ha nappal ki wellnesseztük, kinézelődtük magunkat, jöhet az este. Na itt azért tudok jót is, rosszat is mondani. A fő probléma szerintem, hogy ez a tartomány a német határnál fekszik. Németország pedig nem a remek ételekről híres. Még a város Gyros-osa is megpróbált alkalmazkodni a sótlan-ízletlen néhol ehetetlen ételekhez. Másik érdekesség, hogy a konyhák 21 óráig vannak nyitva. Ugye Osztrákiában már régóta nincs vasárnap bolt, dehogy még éjjel sem lehet vacsorázni… remélem ezt a szokást már végképp nem honosítjuk.

Egyébként a város este is gyönyörű. Minden ki van világítva. Kevés autó jár, mintha csak sétáló utcák lennének. Aranyos helyek – a szórakozóhely is 11kor zárt, szóval bulizni se ide gyertek -, boltok vannak szerte szét.

Ahogy ott sétálgattam az utcákban egy dolgozó ékszerészt is láttam este. Aztán többe is belebotlottam. Olyan helyeket is láttam, ami itthon nincs. El se tudom képzelni például, hogy egy kalap bolt fenn maradna hévízen, pedig itt az is volt. És nem nézett ki rosszul! Este sétálgatni St. Johannban egyébként olyan érzés, mint ha egy karácsonyi filmben járnánk, minden házon égősor. Télen persze ez még hangulatosabb lehet, 24 fokban azért még sem gyújtanék csillagszórót. De tény: nagyon szép kis romantikus hely.

Szó mi szó: igazi kis barátnő pozitív hely, már persze csak ha megérdemli. 😉

You may also like...

1 Response

1. 2015-10-05

[…] Rothschild barátommal arra jutottunk, a hosszú hétvégét bizony ki kell használni. 4 nap pedig pont elegendő idő egy túrára az osztrák alpokban. Most kicsit messzebb merészkedtünk kis hazánktól, mint a Rax és a Német határ közelébe Saint Johann-ba foglaltunk szállást, Tirolba. A városról itt írtam. […]