Olcsó útiterv hétvégékre: Prága

Dani barátommal még az ősszel kitaláltuk, hogy kiugrunk Prágába sörözni, ugyanis az utat elég olcsón ki lehet hozni, a Cseh sörök pedig kifejezetten jó hírben állnak. A kérdés most legyen az mennyi az az olcsó? Illetve: milyen hely Prága?

Útikköltség

A repjegyünk (Ryanair) 3120Ft volt, Budapest – Prága. Ezt ki kell fogni, de az embernek általában nem halaszthatatlan a Prágai sörözése, szóval csak várni kell és nézni a jegyeket (ha Androidos telefonod van, ehhez kipróbálhatod az általam készített appot: https://goo.gl/rGpJy4).

A mi járatunk Péntek késő délután indult, és 1 órát vett igénybe a repülőút. (+ 2 órával előbb kell kiérni a reptérre). Ezután a városba való bejutáshoz 1 jegyre és kb. fél órára van szükség. Prágában át lehet szállni a vonaljeggyel, mivel az érvényesítéstől számított időt nézik. Így a városba való bejutáshoz egy 24 cseh koronás jegy elegendő, ami nagyjából 300Ft.

Ezt követően, a visszaútra már nem találtunk ennyire jó ajánlatot (+ én szerettem volna 1-2 sört is hazahozni, amit repülőn csak feladott poggyászba lehetne), ezért busszal jöttünk, ami 4990 Ft volt (FlixBus). Ez azért jóval hosszabb (7 és fél óra), ráadásul kevésbé érdekes, legalábbis annak biztosan nem, aki minden repülőutat úgy vár, mint egy látogatást a vidámparkba. Azonban ez nem egy kedvezményes ár volt, hanem mindig kb. ennyibe kerül (amire még rájön a buszhoz eljutás, megint kb. 1 24 koronás vonaljegy).

Ezeken a buszokon elvileg lett volna WiFi. Kapcsolat volt is, de az internetet nem sikerült elérnem, szóval ez így annyira nem király. Viszont minden üléspárhoz tartozik konnektor. Szóval ha nem tudunk aludni, telefon/laptop használatával agyon lehet ütni az időt. Az is elmondható a repcsivel ellentétben, hogy itt alapból is van hely a lábadnak, és egy átlagos napon jóval alacsonyabb a kihasználtsága. Szóval nem fog ülni melletted senki, ami segít kényelmesen elhelyezkedni.

Összesen tehát az útiköltségünk nagyjából 8600 Ft volt oda-vissza, háztól-házig (feltéve, hogy a reptérre/népligetre ti is ki tudtok tömegközlekedni ingyen).

Szállás: Little Quarter Hostel

A Little Quarter Hostelben foglaltunk ágyat. Igazából ha csak aludni/fürödni mész a szállásra, akkor teljesen felesleges szobát foglalni, abszolút elég lesz a koedukált hostel is töredék áron. Ami az ilyen szállások előnye, hogy nagyon közel vannak a belvároshoz, gyalog elérsz mindent. Magában a Hostelben is van vendéglátó helység, amit felkereshetsz, ha nincs energiád egy hosszú nap után messzebb elmenni, ráadásul a belvárosi áraknál valószínűleg kedvezőbb áron iszogathatsz, és nem utolsó sorban 24 órás porta szolgálat van, szóval akármeddig is söröznél este, biztosan haza fogsz tudni jutni.

Szóval a Hostel 7 euró volt / fő / éj, ami azért valljuk be hihetetlen olcsó. Így a két éjszakára 4400Ft-ot fizettem. Ezért egy normális, kulturált szobában voltunk, emeletes ágyakon elhelyezve. Az emeletes ágy alatt ami belépőkártyával zárható tároló doboz (tehát még lakatot sem kellett vinni). Az ágyakon mind alul, mind felül külön függöny volt, ami azért jelentősen növeli az alvással töltött órák számát, még akkor is, ha teljesen idióta szobatársaid vannak.  A fürdők és wc-k is tiszták voltak, a közösségi bárban X-box, Darts, Csocsó, amiből az X-box ingyenes.

Az egyetlen problémánk a vendégekkel volt, ami cserélődik, szóval nincs értelme általánosítani. Esetünkben viszont totál elzárkózó, antiszociális társaság verődött össze. Sokan még a folyosókon sem köszöntek, a szobatársak leginkább párok, vagy haverok voltak, akik együtt mozogtak és nem akartak különösebben beszélgetéseket kezdeményezni. Végül is, én sem egyedül mentem, így ez annyira nem tört le.

Tehát mindösszesen 13.000Ft-ból kijött a szállás és az útiköltség két éjszakára (három napra).

Prágáról

Többször jártam már Prágában, de eddig nem sokat láttam belőle. Most azonban volt egy napom kicsit sétálgatni, igazi turista módjára róni az utcákat. Prága nagyon szép város. Van egy hangulata a macskaköves utcákkal – ez a hangulata gurulós bőrönddel nem érezhető -. Zseniális, hogy meghagyták a Károly-hidat patinás gyaloghídnak. Ezáltal az emberek örömmel sétálnak át a folyón (és készítenek két lépésenként egy szelfit, még olyan ködös-felhős időben is, mint a miénk volt).

Az a véleményem a Csehek valamit jól csinálnak, és ez nem csak a sör. Rengeteg étterem, szuvenír bolt, de minden a helyén van. Külön sokkoló volt első kézből látni, hogy minden tele van kürtöskaláccsal (Trdelníky). Már korábban is beszélgettem külföldiekkel, akik bőszen bizonygatták, hogy ez egy Cseh különlegesség, most már látom miért. Náluk szinte nem lehet úgy 2 lépést tenni, hogy ne éreznénk a Trdelníky isteni illatát. Egyébként az ő verziójuk kicsit kisebb. Illetve ahogy tudom, ők találták ki, hogy a tölcsér alakú kürtöskalácsba fagylaltot is lehet tenni. Amit továbbra sem próbáltam ki, mert 3 sör kijön az árából, ez pedig már pofátlanság.

A következő ami hamarosan cseh lesz, az pedig a Gulyás. Ugyanis minden harmadik házban cseh sörgulyást árulnak, ami inkább egy pörköltféleség, viszont valóban isteni finom. Továbbá szintén mindenhol lehet kenyérben felszolgált gulyáslevest kapni. Ügyesek a marketingben, nekünk pedig lenne mit tanulnunk – persze ha azt szeretnénk, hogy a magyar hagyományok, és ételek helyett a külföldiekben Magyarországról a romkocsmák és szabadulószobák maradjanak fent, akkor mi is tudunk mit felmutatni –.

Szumma szummárum, abszolút megéri ellátogatni Prágába. Varázslatos város, és egyelőre árak tekintetében sincsen elszállva. Mint Budapest, Prága is kezd kicsit túl közkedvelt úticéllá változni a turisták szemében, de ez nem is véletlen. A jó helyek híre gyorsan terjed és érdemes még azelőtt felkeresni, mielőtt élhetetlenné változik. Nagy szerencsénk, hogy Prága olyan közeli célpont, ami gyorsan és olcsón elérhető.