Biciklitúra Bangkokban

Az egyik legjobb élmény, ami Bangkokban ért az Nok biciklitúrája volt. Az erdélyi lány találta, még mikor itthon voltunk. JustNokTours a TripAdvisor szerint Bangkok egyik legjobb programja, és ezt én is meg tudom erősíteni. Eleinte kétségekkel tele fogadtam a túravezetős bringatúrát, de tudtam, hogy az erdélyi lánynak ez bizony fontos, és belementem a dologba. Jól tettem, mert pozitívat csalódtam.

Bangkok biciklivel

Felmerül a kérdés, mi volt ebben olyan jó? Először is Bangkok szűk utcáiba – ahonnan még gyalog is nehézkes kitalálni – magunktól aligha keveredtünk volna el. Tehát olyan utakon jártunk, amire a túra nélkül nem lett volna esélyünk. Másodszor a túrán Bangkok nem turistás részére is eljutottunk, ami elképesztő volt. Harmadszor pedig Bangkokban 36 fok volt árnyékban, a levegő alig mozgott, a páratartalom pedig jóval magasabb a Budapestinél, mindezek ismeretében érthető, hogy az idő kerékpáron százszor kellemesebb volt, mint gyalog.

Szóval gyakorlatilag minden a kerékpározás mellett szólt a városban, habár első ránézésre a közlekedés mindennek mondható, csak biztonságosnak nem. Az autóutakon hatalmas a forgalom, ahol nem járnak autók, motorok ott is jönnek szembe, és bizony olyan keskeny utakon még sosem tekertem, mint Bangkokban. Mutatok egy jó példát.

bicikliut-bangkokban

A képen látható kereszteződésen bizony mindhárom irányból jöhet motor, kerékpár és gyalogos egyaránt. És igen, ilyen utakon is kellett lavírozni. Melletted két oldalra többnyire a kanális terült el, az út szélessége pedig pont annyi, hogy elférsz rajta. Egyébként annyi izgalmas dolgot láttunk, hogy csak ritkán nyúltam a fényképezőmért. Minden esetre hálás vagyok túravezetőnknek, hogy ő is fotózott itt-ott.

A túra érdekességei

A túra nem mondható olcsónak ottani viszonylatban. Nagyjából 10 ezer forintba került egy főre. Cserébe viszont egy fél napot kerékpároztunk, jó bringákkal és külön bejáratú vezetővel. Ugyanis ez nem a hagyományos értelemben vett csoportos túra volt. Itt bizony csak mi voltunk, senki más.

Nok is többféle túrát szervez, van fél napos, egy napos, nappali és éjszakai is, különböző árakon. Mi nappal tekertünk, de az éjszakai túra és sok izgalmat rejthet. Első körben láthattuk a város fentről, és nem is kellett hozzá felfelé tekerni. Leparkoltuk a bringákat lent, és Nok felkísért minket egy kolostorhoz, ahol jól látszott milyen is a város. A régi épületek és felhőkarcolók viszonya még sokkolóbb, mint New Yorkban. Noktól pedig sok mindent megtudtunk a buddhista vallás alapjairól is.

Aztán tovább tekeregtünk a városban. Meglátogattunk egy-két parkot, majd egy komp (ami egyébként csak 3 baht, de persze a túra árában benne van) segítségével áthajóztunk abba a városrészbe, mely korábban a fővárost jelentette. Ott élnek a helyiek. Először egy piacon mentünk keresztül, ami leginkább élelmiszereket és ruhákat tartalmazott, jóval olcsóbban, mint bárhol, ahol addig jártam. Aztán tovább gurultunk a lakóházak közé.

Ez a rész teljesen eltér a turistáknak mutogatott Bangkoktól. Összetákolt faházak, folyóra épített szakaszok, még szűkebb utcák jellemzik (a fenti kép már innen volt, annál sokkal keskenyebb utak nem lesznek). Az árusok gyakran a folyón csónakázva árulnak. Az emberek sokszor fürdenek a házak közt lévő roppant koszos kanálisokban.

Rengeteg érdekesség volt, többször megálltunk, és számtalan infót kaptunk. Mindenféle ételeket kipróbálhattunk, amik első ránézésre szintén nem voltak túl bizalomgerjesztőnek, pedig mind finom volt. Megtudtuk, hogy Thaiföldön tilos a kakasviadal, de azért még illegálisan tartanak. Láttunk néhány állatot, akiket külön erre “nevelnek”. Ezek a kakasok jóval izmosabbak és vékonyabbak a normál körülmények közt tartott társaiknál. Thaiföldön viszont a kakasviadal nem halálig tart. Nok szerint van egy pont mikor az egyik kakas feladja és elfut. Ezt tekintik a csata végének. Ezután már szétválasztják őket, bár így is elég nagy sebeket tudnak egymáson ejteni.

Mindenkinek ajánlom Nok túráit, aki csak többet szeretne tudni Thaiföldről, a szokásokról, az ott élőkről. Remek ember és jó érzékkel világít rá olyan dolgokra is, ami fölött a te tekinteted simán elsiklik. Mindezek mellett pedig Bangkok bicikliről felejthetetlen.